Saturday, October 31, 2009

Handmade Onigiri!

Still still still in onigiri mood ;p
Wakaka..Puas hati dapat merase onigiri.Bukan yang ori la..Ini handmade punye.Anis buat sendiri la. :D Nak buat macam mane?Teringin sangat.Nak tunggu ayah bawak anis pergi makan lepas periksa..Lame lagi lorh..Buat sendiri lagi bagus ;D

Bahan bahan die?Simple je.

-Nasi (lagi bagus kalau yang lembik;terlebih air)
-Inti(tak kesah la)
-Seaweed(kalau tak de,pandai pandai la gune benda lain ;p)
Macam macam anis gune nk buat inti die.Ayam kari..Sayur..Coklat pon ade weh!Hehe..Coklat tu korek dari roti coklat.Bijak sengal gilok kan?Sebenarnye orang letak ikan salmon dalam tu.Tapi tak kan lah nak suruh mak pergi beli ikan salmon kot..Membazir je.

Seaweed tu pulak..Anis kopek dari biskut.Nasib baik la mase tu dekat rumah ade biskut seaweed. (^^,) Rase die macam biase je..Cume kepuasan tu je :pIni blom siap lagi..Oh ye!Anis buat 3 biji.Bagi kat adik sikit.Hoho..
Err..Onigiri yang ade seaweed tu tak sempat ambik gambar la..Lagipun,mase biskut seaweed tinggal satu je.Jadi yang lagi 2 tu..Anis letakKari!! (^_^)

Lagi sedap dari yang gune seaweed.Eceh..lagi sedap konon.Rase same je macam makan nasi dengan kari.Cakap fasal makanan ni lapar la pulak..Chow dulu la.Nak cari makanan kat dapur. ;D
Bye!

Eh tunggu.. :D Sekarang ni tengah gilekan lagu Season in the Sun,Westlife.Suke lagu tu je..Kumpulan die anis tak suke.Jangan marah, Kak Balqis! ;p



Ok..Ni baru bye yang btol btol. Bye!!!!!!
Eyt..Perikse esok,ade mase lagi nak main komputer. (=_=)

9 onigiri:

sakuracute said...

ho ho ho ini adalah budak yg tergila-gilakan onigiri..tapi kan anis.. onigiri anis buat tu nampak sedap pulak..alamak lapar balik... he he he ^_^

nursyamimi said...

sedapnye onigiri tu...tadi akak mkn pulut bakar,teringat onigiri..hik2..

Anis Farzana said...

ya btol..teringin sangat nk makan. ;p Akk nmpak je mcm sedap..yg onigiri kari tu,rase mcm nasi ngan kari.Tapi yg seaweed tu..boleh tahan sedpnye.. ;p (perasan seh!)

Anis Farzana said...

haha..pulut bakar lagi sedap.lame tk mkn.. (^_^)

Fatihah Ory said...

macam sedapje onigri tuh

Hidayaah said...

Ooh,onigiri tu nasi rupanyaa..Ohh,baru tauu. :)

Anis Farzana said...

haha..
dulu2 pon anis ingat kuih ke ape..
nasi rupenye.. ;)

Tyka said...

wah..lain kali ajak lah
tyka bwat same2x jelesnyer..
hik2x
nanti kte buat same2x tau!

Anis Farzana said...

hehe..
nnti kalo anis buat lagi,anis ajak tyka.
(^^,)
habis terbakar dapur tu.. ;)