Tuesday, August 10, 2010

Pejam Celik Dah Ramadhan kan?

Ramadhan dah sampai~ :D Esok dah puasa dah.Macam sekejap je kan?Rase macam baru semalam sambut raya 2009.Tahun lepas aku tak dapat duit raya langsung ko tau?Jiran jiran semua ingat aku dah besar,jadi dorang tak bagi.Padahal aku bukannye tinggi sangat pon.153cm je ponn..Saya kanak kanak riang lagi tau? :P

Ramadhan ni aku macam tak ade semangat nak buat solat tarawih.Ishh..itu tak elok tu.Kena buang hasutan syaiton sume tu.Tahan nafsu.Tapi aku tak jamin boleh setiap hari solat tarawih.Ye la..ade mase aku 'cuti' yang dibenarkan islam..

Tahun ni pon macam takde excited sangat nak puasa.Tak macam tahun tahun lepas.Seminggu sebelum puasa dah kecoh.Muahaha..Tahun ni aku dah biasa puasa.Aku ade puasa sunat n ganti tahun ni.Jadi perut tu dah tak banyak kerenah kot..*kajian sains sendiri =_="

Azam ramadhan aku: Saya,Wan Anis Farzana,berazam untuk buat amal ibadat banyak banyak sempena Ramadhan yang datang setahun sekali sahaja.Saya jugak berazam untuk menghafal surah Yasin setakat mana yang termampu.Amiiinn..

Bab hafal surah tu..erk..Tengoklah dulu. :P Aku lemah sikit bab hafal hafal ni TT^TT
Ini pon azam aku jugak.Aku akan try tak sakitkan hati ummi and baba.Termasuk kawan kawan dan adik beradik serta jiran jiran :P
Dan mende ni..Mintak jauh la dari aku..Jangan la buat aku terliur donut.. TT^TT Tapi kalau ade sesiapa yang baik hati mau belanja aku buat bukak puasa nanti boleh jugak.Kecil tapak tangan,seperiuk besar gergasi saya hulurkan*eh betul ke?hentam je ni :P

BYEE~jangan tinggal puasa tau?Nanti Allah nampak.*alangkah bestnye kalau upin ipin cakap macam ni.Tak berani kau nak tinggal puasa.Muahaha

0 onigiri: