Saturday, December 25, 2010

Anis Di Cameron Highland ;D

Hahaha Aku bukan tak penah pegi Cameron,dah 3,4 kali kot pegi..Tapi sebab kali ni pegi sekali dengan family belah mak,so macam syok sikit xD

Sebenarnye sebelum pegi Cameron kami adelah pegi Sg Klah.Alaa hot spring tuu..
Ni la die tempat tu.Tapi ini bukan kolam air panas :P Korang yang penah pegi mungkin tak berapa cam sebab dulu dulu yang gelongsor tu bentuk sotong,skang ntah kenapa pergi tukar bentuk batu sajo.Bosan meehh..dah takde trademark plak.Kalau dulu dulu "Baba jom pergi tempat sotong tu" skang da tak boleh kata gitu kan :P

Wtf nape muke saye macam tu :P

Cik Ngah tak mandi sebab tak bawak baju n kene jaga Ain :P Ain adalah baby comel bulat lagi tembam tersebut yea xD *macam anak cina :D

Jeng jeng..Hot spring~ :D Waktu ni air tak panas sangat sebab baru lepas hujan kann..Tu tu dekat tempat mcm air mengalir serupa air terjun kecik kat belakang sane tu(?) kalo berani duduk la situ lama lama kalau berani la kalau nak bontot masak duduk la lama lama :P hehehe Sebab dari situ la air die keluar.Punca air la senang cite.Ini bukan pakai pemanas tau..Ni air betol betol dari perut bumi ni ;)

Hah kat sini la yang buat bontot aku melecur tu

Jangan tanya kenape muke aku felik sangat :P

Wah ayu :P Aku..memang bulat ke muke aku? TT^TT



Wanita wanita melayu terakhir

Ini tempat rebus telur.Hah amik ko panas gile sampai bole rebus telur.Tapi tak bole la mandi tapi kalo nak badan jadi daging masak merah silalah lompat atau terjun kedalam air yea ;D

Hah ni manusia kacukan koala bear ni xP *menggelegak oo air die

Telur tu kalau korang nak beli sendiri pon bole..Better beli sendiri la.Kot kot la waktu ko nak beli kat situ dah abis kee.Kang meraung guling guling mogok nak makan telur :P

Ok meh masuk bab Cameron plak :D Waktu dalam kereta tu asyik soh Oya tido je..Ye la kan die cepat mabuk.Kate jalan pusing pusing.Harus die muntah dekat henpon baru baju aku,nayaa :P Dari Sungai Klah ke Cameron 1 jam setengah je..Kalau dari rumah aku ade la dalam 4 jam lebih :P

Ini hotel tempat kitorang duduk.Dalam satu bilik ade 4 bilik(hoh?)

Waktu sampai Cameron tu dah petang dah.Dalam pukul 6 petang gitu.Jadi takde jalan mana.Pergi pasar malam je sebab nak beli makanan.Tu pon tinggal budak budak sebab nanti menyusahkan.Tapi aku ikut tauu..Aku bukan lagi dalam kategori budak budak yang merengek nak balik cepat*ecewah terus feel feel macam dah dewasa xP

Walaupon da lewat sikit,tapi aku ucapkan lah jugak Mery Xmas untuk orang yang menyambutnye~ Kate 1Malaysia kan ;D

Macam macam ade oo kat pasar :P Felik felik lawa lawa semua.Oh harga pon 'lawa' xP Selang 3,4 gerai mesti ade jual ape tu bebola keledek n bebola labu.Ingat nak beli tapi duit takde.hehehe -,-'

Ini nama die Jeruk Jambu.Berlambak kat Cameron :P Cik Yah beli satu peket(?) tu.Sedap la jugak.Ala rase macam jambu dah campur dengan asam tu.. :D *warna die macam jeruk buah kana xD I likee

Maksu n Cikyah.Pergi cameron mestilah beli mende yang berbentuk Stoberi kan?Kate trademark.Tak kan pergi Cameron bawak balik bantal bentuk durian ke rambutan plak kann

Bunga kat Cameron sume lawa xD Itu bunga bulat bulat tu bunga ape ek?Taik ayam ke?Hehehe

Terung sangat pekat ok warna die :P Gemok lagi.*psstt muke aku :P

Buah pon ade kacukan oo.Orang tu kate buah ni kacukan Pear dengan Honeydew.Wah wahh..Kagum kagum.Harga pon boleh dikagumi ; RM10 SEBIJI xP

Ni bunga Petonia*tengok ade pekdah aku mak aku main farmville Mak aku beli 2.Satu kuning satu merah.Suke suke suke xD

Sebenanye ade pokok Venus Flytrap.First time tengok harus la nak amik gambar kan?Tapi kat sebelah pokok tu ade tulis 'Dilarang mengambil foto' Kecewa -,-' Bole sebenarnye tapi jangan ade flash and bunyi.Tepon aku damn bunyi kamera tak boleh tutup.Bunyi bapak kuat "Kecakk" :P

Siap beli makan ape sume tu,terus lari pecut balik hotel(tipu :P)

Pagi pagi tu nak mandi pikir 10 kali :P Air bapak sejuk wa cakap sama luu.Nak gosok gigi pon ngilu ngilu :P Pastu baru tau ade air panas o.Hehehe

Budak cantik baru lepas mandi xD :P *tudung sama :P

Nak tau?Kan malam malam tu sejuk gile tapi bukan macam sejuk aircond tu.Ini punye sejuk sampai ketulang,natural :P Bangun pagi tu,Maksu nak sapu ubat kat kaki die*kan eksiden haritu Tengok tengok minyak gamat ke segala minyak beku oo :P Deodorant cikyah pon kering.Hahaha xD

Pastu kak fit cerita kan,waktu die tengah tido,tetiba almari terbukak sendiri weeii..Nak kate angin tidak sebab tingkap tak bukak.Pintu almari tu da la berat.Kalo kene tiup angin pon takde la sampai terbukak luas luas gitu.Ini bukan rekaan,ade saksi ; Cik Yah.Hehehe..Pastu kak fit dengar ade orang ketuk ketuk tingkap.Mane ade hujan batu*zaman sekarang hujan batu suda takde la Ah sudah meremang bulu ketiak roma :P

Pagi pagi tu pergi Cactus Valley dulu :D

Suke sangat oh bunga ni.Mule mule ingatkan bunga jejarum teros macam "Hoh gile kembang bunga jejarum ni" Orang bandar betol oh :P

Bunga mawar die cantik sangat.Macam macam warne ade xD Buat yang konpius,bunga Mawar dengan Ros lain yeaa :D 

Ain suka ayahmat je o :P

Sume masam je muka -,-'

Hahaha Kak Fit paling banyak gambar :P

Ain pelik "kenapa tangan aku warna merah ni" Cute gilaa *sedih ayahmat tengok gambar ni muka die tak masuk hehehehe

Kalau jalan jalan dengan cikyah dekat toilet pon ade gambar ko :P

Hah amik ko anggur die juntai juntai macam tu.Fulamakk..Pokok anggur kat rumah aku dulu dulu die berbuah.Tapi skang dah tak :(

Suke je tengok oh kalau macam ni xD Hijau fresh sajoo..

Dah tulis situ "Dilarang Masuk" kami masuk jugak.Muahaha :P

Kitorang tak sempat petik stoberi.Nak sangat try petik :P

Kononnye tinggi sangat nak capai buah anggur tu ;) *tu pon berdiri atas tangga :P

Ayahngah + Haziq = cannot dipisahkan :P

Naik ke tempat makan tu untuk beli ape ape yang patut la :P


Hahaha kelakar + comel gilaa la Ain nii xD *die sebenarnye nak nangis tu

Berangan ah ko nak naik :P

"Saya ada kuda" <3

First time nampak mendalah ni.Ala yang tikus tu keluar pastu kene ketuk :P

Opah n maksu :D

Muka macam tak mandi :P

Tiap kali tengok bunga orkid mesti rasa sedih(eceh :P) takde aa..Bukan sedih.jeles.hehehe :P Nak sangat orkid TT^TT Lagi lagi yang macam dekat MAHA haritu. xD

Ahahaha..Aku,Cikyah,Kak fit n Una paling lambat sampai atas nak bergambar punya pasal.Hehehe :P

Kefenatan :P

"Mana makanan saye?" - budak tecik mengamuk tak dapat makanan

Gambar waktu makan adelah takde :P Mane ade nasi kat atas ni.Makan ala ala alas perut je.. Lepas makan beli teh ape sume tu turun la kami ke bawah :D

Bergambar cepat cepat je sebab Ain mengamuk nak tido :D

"Saya ade payung,awak ade??" die suke sangat payung stoberi ni xD

Lepas pergi ladang teh balik teros.Tapi dalam perjalanan tu ummi ngan ayahmat singgah kejap dekat kilang cokelat xD Ayahngah tak singgah sebab haziq mengamuk katenye :P


Pastu pastu berhenti lagi kat tengah tengah jalan sebab view die cantik.Awan tutup bukit bukit tu.Orang lain semua pakai DSLR oh nak amik gambar.Eh tak pe tak pe.Kamera aku lawa ape Hehehee

Cantik kan cantik kan xD

Dan pulanglah kami kerumah.Hehehehe :P Post gile panjang.Malas nak buat scroll box xP Korang pergi la cameron,bestt :D Sekian.Hehehe

Hmm..Asrama tak dapat.Rancangan Khas pon aku tak dapat :( Sedihnye TT^TT

0 onigiri: